atmospheric pressure

interests - family - life

"Aku dah malas nak buat charade G11" begitulah kata pemilik bengkel Dream Machine ketika aku bertanya tentang kemungkinan untuk menukar nadi penggerak charade G11 aku dulu tu. Aku pun dah jadi serba salah tetapi keinginan untuk menukar nadi masih lagi kuat di dalam sanubari aku.

"Jom kita try tanya kedai Abg Mael" member aku mencadangkan.

Bengkel Abg Mael ni memang dahulunya terkenal dan pemilik dan pomen-pomen Dream Machine dahulunya memang bernaung di bawah bengkel abg Mael. Bengkel yang dikenali dengan C&C atau shortformnya Cars And Conversion terletak sepelaung dari bengkel Dream Machine.

"Abg boleh buat kereta kau tapi kau kena sabarla ye" Abg Mael menaikkan semangat aku. Abg Mael memang friendly dan melayan tetamu bengkel dengan tangan dan poket terbuka...hehehe..

Beginilah keadaan kereta aku tu setelah masuk bengkel. Memang dibaraikan habis.

Kalau ada pembaca yang nak convert kereta tu pastikan engine bay dicat. Modal untuk cat memang kena keluar sikit tapi kerjanya sekali aje dan mudah.

Inilah engine yang telah diperolehi dari halfcut Daihatsu Charade GTti.


Haa...dah siap pasang pun kat engine bay daihatsu charade aku...yehaa...

2 comments:

This comment has been removed by the author.

bro cintik engine....aku pn nk msk jgklh...

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails

About this blog

This blog deals with various topics and happenings around the author's life, his thoughts, ideas, activities and what not. Please leave a comment when you stop by okkie...

Followers