atmospheric pressure

interests - family - life

"Hari itu aku ada nampak satu kereta daihatsu charade G11 tersadai depan bengkel. Kereta dah complete bodykit" member aku bagi info.

Aku memang secara tiba-tiba naik semangat untuk mendapatkan bodykit Detomaso untuk Charade G11 aku tu. "Bila kau free? Jom kita pergi tengok kot-kot kereta tu nak dipotong. Boleh aku nego untuk ambil bodykit." aku memujuk sahabat aku yang seorang ini.

"Jom hari sabtu ni kita pergi" dia memberikan jawapan yang positif.

Bermulalah kisah pada hari sabtu yang hening, sahabat aku yang seorang tu dah mengenakan aku. Memang betul ada satu kereta charade G11 yang dah sempurna bodykit JDMnya dekat bengkel tetapi kereta itu jauh sekali dari tersadai. Ini gambar kereta bertuah itu


Kereta ini milik seorang anggota charade yang lama dan merupakan pemilik bengkel Dream Machine di pandan indah. Bengkel ini mempunyai pengalaman yang luas di dalam kereta Daihatsu. Sungguhpun aku tidak memperolehi bodykit warna kuning tetapi aku telah memperolehi bodykit warna putih...hehehe...

Inilah rupanya kereta kecil aku itu setelah disalin kepada cateye dan bodykit detomaso.


Kalau dikenangkan kembali, terasa pula membazirnya tetapi ketika itu, aku bercita-cita hanya untuk mempunyai kereta yang sedap mata memandang dan berupaya memberikan penggunaan minyak yang minimal buat aku ke tempat kerja sehari-hari.

Aku telah menggunakan kereta aku dalam keadaan asal berwarna warni untuk lebih dari 2 tahun sementara mencukupkan modal untuk mendapatkan enjin CB70 dan menghantar cat.

4 comments:

peminat kereta charade, eh?

tu aje yang mampu..nak minat alphard tak terdaya la pulok..hehehe

wei aku pon ade G11, tp dh bikin ckit ar...

weyh aku ade G11. tapi lampu petak ah bukan cateye. boleh ke G11 lampu petak tu convert G11 cateye? aku nak gak buat cm kau ni.

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails

About this blog

This blog deals with various topics and happenings around the author's life, his thoughts, ideas, activities and what not. Please leave a comment when you stop by okkie...

Followers